Kilka rad, jak wynająć lokum dla swojej firmy w stolicy Dolnego Śląska

Stolica Dolnego Śląska to miejsce wyjątkowo przyjazne zaczynającym biznesmenom. Jeżeli myślimy o rozkręceniu tu swojego przedsiębiorstwa, najlepiej najpierw pomyśleć o znalezieniu lokalu. Wbrew pozorom, najkorzystniejszą miejscówką wcale nie jest ścisłe centrum miasta. W stolicy Dolnego Śląska funkcjonują liczne kompleksy lokali przystosowanych do pełnienia roli siedziby firmy – jak chociażby Park Przemysłowy lub Park Biznesowy.

wrocławski rynek

Autor: Maciek Lulko
Źródło: http://www.flickr.com
Szukając lokalu dla siebie, możemy skorzystać z porady dewelopera. W województwie dolnośląskim funkcjonuje wiele firm specjalizujących się w świadczeniu tego rodzaju usług. Wystarczy wpisać w wyszukiwarce online frazę „developer Wrocław”, by natknąć się na wiele stron. Profesjonalne firmy developerskie kontrolują podporządkowane sobie lokale od momentu rozpoczęcia budowy aż do sprzedaży albo wynajmu. Znakomicie dzięki temu je znają i skutecznie potrafią poradzić coś klientowi.

Adresy takich firm wyszukamy też w lokalnej prasie, w dziale ogłoszeń, pod frazą „developer Wrocław”. Siedziby możemy też poszukiwać na własną rękę, przeczesując portale i fora ogłoszeniowe. Nieocenioną pomocą ponownie okaże się Internet. Po wprowadzeniu w wyszukiwarce frazy „lokale użytkowe (sprzedam lokal użytkowy w Toruniu) wrocław” otrzymamy bogaty spis witryn z ogłoszeniami. Nieistotne, czy szukamy miejsca pod biuro, czy też sklep z ubraniami, lub cukiernię – bez problemu znajdziemy coś, co spełnia nasze oczekiwania. Tak jak w przypadku firm developerskich, masę propozycji znajdziemy też w lokalnych ogłoszeniach w prasie, pod frazą „lokale użytkowe Wrocław”.

Do czego przywiązać szczególną uwagę, kiedy już postanowimy obejrzeć jakiś budynek? Ważny jest kontakt z właścicielem – czy odpowiada na nasze telefony, udziela wyczerpujących odpowiedzi itp. Dyskredytujące powinny być jakiekolwiek kłamstwa. Z lokum niezgodnego z opisaniem w ogłoszeniu, lepiej natychmiast zrezygnować. Zastanówmy się dobrze, czy lokalizacja służyłaby naszemu biznesowi. Jeśli planujemy prowadzić kancelarię prawniczą, budynek położony pomiędzy sklepem monopolowym a cukiernią nie pomoże wykreować wizerunku wiarygodnej marki.