Jak trzeba wykonywać gwintowanie w aluminium i co powinna zrobić osoba, która nigdy jeszcze nie przeprowadzała tego typu gwintowania?

Osoby, które jeszcze ani razu nie wykonywały wiercenia i gwintowania aluminium, powinny koniecznie wykonać najpierw próby na jakimś kawałku aluminium.
Gwintowanie w aluminium odróżnia się o wiele od gwintowania w stali.

gwintowanie w aluminium

Autor: Grzegorz
Źródło: http://www.flickr.com
izolacja instalacji

Autor: Armacell
Źródło: Armacell
Należy wykonywać je bez pośpiechu i niezwykle pieczołowicie. Obrotowa prędkość wiertła powinna być jak najmniejsza a miejsce wiercenia i wiertło powinno się zwilżać denaturatem. Wcześniej warto wywiercić otwór o niewielkiej średnicy przykładowo 1,5-2 mm, a potem go rozwiercić do wielkości, która jest nam niezbędna.

Spodobały Ci się treści opublikowane w naszym tekście? W takim razie czytaj raport (https://zawiesiawroclaw.pl/category/lancuchowe), który jest na następnej witrynie. W nim wyszukasz dużo detali.

Potem należy nagwintować otwór również przy użyciu denaturatu. Takie gwintowanie trzeba wykonywać cyklicznie oraz po każdych kilku obrotach trzeba wkręcić gwintownik i usunąć pozostałości aluminium. Potem trzeba gwintować dalej. Próba nacinania kompletnego gwintu za jednym podejściem bez trudu zakończyć się może całkowitym zniszczeniem gwintu, który jest nacięty albo złamaniem gwintownika. Zniszczenie gwintu czy zakleszczenie i złamanie wiertła albo gwintownika zeszpeciłoby radiator, ale także zaowocowało by problemami przy wyborze innych miejsc na otwory.

Przed przystąpieniem do czynności tego typu jak gwintowanie w aluminium trzeba obowiązkowo od radiatora odkręcić wiatrak, aby nie został on zepsuty przykładowo opiłkami z aluminium, które mogłyby się dostać do środka silnika. Na początku gwintowania w aluminium trzeba wywiercić 2 otwory, które posiadają średnicę 2,3 i 2,4 mm, a potem nagwintować je gwintownikiem M3. Jeden z otworów będzie służyć do przekręcania układu scalonego, drugi natomiast do przykręcenia wspornika.

Wspornik taki z blachy o formie literki L potrzebny jest do dodatkowego powiązania płytki i radiatora. Gdy podczas wiercenie otwór „ucieknie”, można bez trudu skorygować błąd. Trzeba wtedy przylutować układ scalony na odpowiedniej wysokości.